Deň 5 /25.07 - 265km

Lac du Serre Poncon 🇫🇷 - Séderon 🇫🇷 - Sault 🇫🇷 - Avignon 🇫🇷 - Arles 🇫🇷

Keďže som odpadol ako odpadol, zobudil som sa prirodzenou cestou .... žiaden budík, normálne sám od seba. Pozriem na telefón ... tma. Hneď čo som ho v nabíjačke prebral k životu ukázal 8:30. Oh! Merde! .. tak som začal okamžite hobliť a baliť, za pár minút pobaleno. K vespe sa pristavil pán z partie sediacej v bistre, evidentne Francúz, sympaťák a pýtal sa niečo. Nemám šajn o čom hovoril, ale domyslel som si, že sa zaujíma o moju cestu. Tak som mu ukázal mapku, jeho citoslovce boli: "oooooo", "uuuuuuiiii". Poprial mi šťastnú cestu "bonvuajáž" a cestou k stolu kde sedela jeho partia nabuchaných bmw-čkárov im už vysvetľoval čo zistil. Dnes ma čakalo provensálsko, na ktoré som sa veľmi tešil. Krásne kvalitné cesty, od širokých až po kľukaté a úzke hadíky široké sotva na jedno auto. Konečne to prišlo, jemný závan levanduľových polí. V jeden moment, aj keď som ako motorkár drsňák, dokázal som sa rozľútostiť. Prišla na mňa emočná vlna šťastia. Uvedomil som si situáciu - moja dovolenka vlastne práve začala. Celý presun až do týchto miest som plánoval s čo najrýchlejším presunom. Cieľom bolo čo najviac km potiahnúť za deň a bola to fest makačka. Ten pocit eufórie sa ťažko popisuje textom, keď na námestí v malej malebnej dedinke Séderon som si v potravinách kúpil niečo pod zub a vychutnal si to priamo na mini námestí s kruhovým objazdom :D Áno, je to tá "bodka" namaľovaná na zemi pred kostolom. Ten pokoj a kľud niekde uprostred ničoho, v obchode pár dôchodcov. Celé to pôsobilo ukľudňujúcim dojmom na dušu.

Avignon
Turistická mega destinácia, najprv som sa dostal cez rampu hradieb starého centra, a keď vpúštačka zbadala že sa fotím, veľmi ochotne sa ponúkla sama od seba a spravila mi fotku. V centre sa dialo niečo výnimočné, všade viseli reklamné plagáty na divadelné predstavenia, skupinky ľudí pochodovali mestom a lákali ľudí do ich divadla, reštaurácií, kaviarní .... proste divadlo bolo všade. Totálne teplotné peklo ma prinútilo obliecť predposledné suché čerstvé tričko. Centrum mesta je prekrásne a rušné, spravil som niekoľko fotiek a na moje prekvapenie, aj keď boli všade divné tabule, motorkári a autá smeli aj do niektorých uličiek. Vzal som si do hlavy, že si spravím fotku priamo pred Palais des Papes. Vynechal som všetky vstupy, aj keď ma veľmi berie história. Mal som v hlave už ďalší bod a to kúpanie pri Pont du Grad.

9€
Na moje prekvapenie je to seriózna turistická destinácia. Myslel som si, že to pichnem niekde na lúke, pešo prejdem a kúpem sa. Prd, mega parkovisko, autobusy a jednotné parkovné 9€. Taký trt, prešiel som pomedzi rampy na pakrovisko vyčlenené pre busy a o niekoľko minút dorazil párik francúzov, čo ma zbadal. Pár minút na to dobehol strážnik a začali niečo riešiť, evidentne ma spomenuli páč začul som niečo "Slovaq". Pani (z páru) s ktorou sme komunikovali anglicky mi vraví, že tu nemôžme ostať, ale výhodou je, že tých 9€ parkovné mi platí celoročne. Tak sme sa pobavili a spoločne to preparkovali mimo areál a bol pokoj. Je pravda, že je v areáli parkoviska vybudované bezplatné mini kino a múzeum. Krásne čistá rieka bola presne to lahodné, čo som potreboval. Veci som nechal na brehu na dohľad a strávil vo vode asi hodinu. Úplne schladenie a pokoj celému telu. Most určite odporúčam navštíviť, je to perfektná pamiatka a naozaj si berte aj plavky.

Inak, na mieste kde som vošiel pomedzi rampy, pri mojom odchode už bola improvizovana zákazová značka 😀

Houston, we have a ........
Pri prezliekaní mokrého do suchého a prebaľovaní vecí som si tak obzrel vespu, či je všetko ok. No nebolo. Zadná guma úplne na blato. Stred behúňa úplne bez dezénu, pravdepodobne prehustená pneumatika a 1000km po 2 dňoch pekelného tepla. Teoreticky by to bolo ešte pojazdné, no v daždi a pri náhodnej kontrole "žandárov" by to bol prúser. O 17 som sa nedovolal do servisu v Nimesi ani Arles. Vnútorne som sa rozhodol situáciu riešiť hneď ráno, pokiaľ by som gumu nezohnal, skúsil bych to až v Barcelone.

Thirtín
Volám do vytipovaného kempu v Arles: "oui one person, one tent thirtín juros". Potešil som sa, lebo kemp ma bazén (cena mi prišla okej, napríklad za tieto peniaze som zohnal kemp kúsok od St. Tropez, alebo Lago di como).
Mastím teda do Arles, na recepcií sa vybavujem a pani pýta 30.69€. Spätne premýšľam a nie som si istý, či sme sa pochopili správne a bolo to za jednu, alebo 2 noci.
Zaujímam sa o otváracie hodiny bazénu, dostávam info 19:00. Cítil som, že nemám veľa času. Je okolo 18:30, a tak som vyletel behom, pohádzal veci na fleku len aby som sa prezliekol a davaj ho placáka. O 19:10 nás slušne vyprevadili a pri stavaní stanu sa mi začalo zdať, že ma obletujú komáre. V takom teple ? Noooo, lenže nezdalo a presne v tomto momente som napočítal asi 38 štípancov, takže žiadne posedávanie na stoličke pred stanom sa večer konať nebude. Zbehol som ešte do centra na západ slnka a nočný život. Len tak sa prechádzať uličkami, ale tie malé pijavice boli aj tam. Eh!

Za deň som vypil xxx litrov vody v kombinácii 1 sladká + 1 čistá, ozaj je to masaker. Cestou naspäť do kempu, keď sa zatiahla konečne obloha mrakom a mal som pocit že prestalo piecť, na reklamnom pútači z lekárne prebehla info 35°C

Takže, napísať zameškané a ráno sa ide naháňať gumka.