Deň 22 / 11.8 - 192km 🛵 ale zabralo to 8 hodin

Janov 🇮🇹 - Portofino 🇮🇹 - Cinque Terre 🇮🇹 - Lido di Camaiore 🇮🇹

Úplne nabudené ráno, a potešujúca informácia z palubného rozhlasu. 10:15 budeme v Janove
Okej, to ešte neznamenalo že fyzicky tam budem aj ja. Celkom dobrú dobu trvalo, než trajekt reálne zakotvil a spustil rampy. Nás pomaly z rôznych sekcií púšťali do garáží a teda skutočne som vyšiel z trajektu až okolo 11:40. Prvý dnu a jeden z posledných von, toto pravidlo som si neuvedomil, keď ma ako jedného z prvých volali na trajekt dnu.

Takže fotka v centre Janova a razil som smerom domov. Áno, tá fotka je parkovisko priamo v centre len pre skútre. Veď mozno ma už trocha poznáte "skratky" , alebo naokolo bližšie. Ešte večer som mal myšlienku, čo tak to potiahnuť troška na juh a dať tomu Taliansku bodku. Ráno som sa teda definitívne po prepočtoch rozhodol, potiahnem to troška na juh do Toskánska a dám za výletom pomyselnú bodku v Pontedere. Veď priaznivci Vespa, už asi tušíte ......... Takže termín v múzeu Piaggio rezervovaný na Piatok 12.8 9:30 a úloha dňa je dostať sa čo najbližšie. Tých cca 250km bude náročných, pretože sa jedná o cestu pobrežím, úzke cesty a hore dolu zákruty v hornatom teréne. :) K tomu samozrejme kopu foto zastávok.

Prvá bola Portofino, vždy ma zaujímalo čo je na tejto lokalite tak lukratívne. No jedno viem určite isto, parkovanie. Cesta bola krásna, kľukatá a konečne som sa cítil ako doma. Pravdu, po vylodení mám taký pocit že už som skoro doma. Čo je čudné, lebo v Janove som druhý krát v živote, aj to len prakticky ním prechádzam. Teda, po menšej dopravnej zápche na úzkych cestách už priamo na výbežku do Portofina, som sa konečne vymotkal do konečného bodu. Možností bolo niekoľko, teda vyznačené parkovacie miesta pre motorky za ohradkou, ktoré boli plne obsadené, parkovací dom plne obsadený, alebo vstup a rampa len pre rezidentov. Ja som sa rozhdol nezdržiavať a rýchlo cvaknúť centrum a mastiť ďalej. Vespu som teda zaparkoval na okraj cesty (vyznačené), v myšlienke idem, cvaknem, prídem v domnení som za bielou čiarou. Okej, bola to čiara pre stopku. Asi po 8 minútach, a to som si takmer 100% istý že to viac nebolo, nachádzam za plexi zhužvaný papierik. Riešim teda čo ďalej, až ma miestny posiela na stanicu mestkej polície, ktorá je vzdušnou čiarou asi 70 metrov od inkriminovaného miesta. Pýtam sa pani, našiel som lístok za plexi. Chcem sa opýtať prečo prosím, komunikvali sme v angličtine. Za nesprávne parkovanie, nestál som ako treba. Vravím sorry, som v domnení že som bol za čiarou, ale zastal som na mieste na chvíľku. Okej, pýta sa či pokuti teda zaplatím ..... Vravím asi na 8 minút som zastal a určite som tam neparkoval. Pani znova kladie otázku, či pokutu zaplatím a vysvetľujem že bohužiaľ hore som miesto nevidel, išiel som sa teda pobzerať. Nasledovala už odpoveď ktorá ma tak trochu .... Že ak hore nieje miesto, tak ..... a nedopovedala, ale vydedukoval som že smola, tvoj problém a id kam chceš. Pýtam sa koľko minút trvá parkovanie, či už 8 a to tam listok už vlastne bol. Hovorí keš or kard, ja na to že koľko tam je suma. Keš or kárd a znovu sa pýtam, koľko to je, pretože nevedel som to prečítať. Keš or kard ...... Proste ignor ...... Robot. Na celej veci ma najviac nasral prístup, myslím že dokážem a viem si priznať chybu. Áno, mal som tých 8 minút čakať než sa miesto uvoľní, alebo k tomu parkovisku to dať ako parkujú vyššie mimo. Naozaj mi nenapadlo, v spleti x informačných tabúľ sa orientovať a že o minútu na to ako odídem, hneď pribehne iniciatívne dať mi lístok. Ono veľa krát na celej ceste, sú skútre všade tolerované aj vstupom do zákazu, dokonca sa mi stalo že ma posielali aj do jednosmerky a podobne. Takmer vždy sa opýtam okoloidúceho, ak si nie som istý. Ono totiž z tej mestkej polície je výhľad takmer presne na dané miesto. Nahneval ma prístup, pretože nič iné ju nezaujímalo len zaplať. Myslím že to naozaj mohla podať slušne, čoho som sa dopustil, vysvetliť že pokuta už bola udelená aj keď za 8 minút. Už ako v Maroku, každý turista je milionár asi. Takže z rozpočtu ubudlo 29€, veľa - málo ? No, 15-25€ mám stanovený rozpočet na ubytovanie denne. Čo už, ostane mi hodnotná spomienka a ako vravím, nekúpil som si ani magnetku lebo som sa fakt ponahlal. Chvíľu mi trvalo, než som nahodil znova šťastný feeling. Od trajektu, totiž taký pocit mám, easy paráda a skvelá pohodová jazda. Na semafóroch sa skútristi a motorkári vyrutime ako roj z prvej rady kam sa všetci prederú.

Teda krásne kľukaté cesty, zastavujem sa cestou niekoľko krát a stále fotím. Manarola , Riomaggiore ..... Dokonca je Vespa rýchlejšia ako Ferrari. Aspoň teda v úzkych kľukatých cestách, hlavne ak stretnete autobus. Tento sa tam chudák zašprajcoval a nevedel tam ani naspäť. Veru, skútrov je tu požehnane a má to svoj dôvod. Jedna fotka je tu 2x , nejedná sa o omyl. Schválne či si všimnete rozdiel .......

Áno, tú značku čo vadila v perfektnom zábere som otočil 😀 nebojte, vrátil som ju aj späť. Cesta od La Spezia sa mení a lemujú ju dlhé pláže a hotely, samozrejme väčšinou súkromné a hotelové. Napriek tomu je to krásna lokalita, pretože za chrbtom sú Apuánske Alpy. Raz sme tu už boli na výlete, to ešte na veľkých motorkách. Na túto dovolenku veľmi radi spomíname, bol to prvý ozajstný veľký mototrip. Bývali sme hore v kopchoch, v dome len pre nás a dolu do mesta schádzali na výlety a keď nám došlo jedlo.

Okolo 20 som začínal trochu panikáriť, pretože zohnať ubytovanie zo dňa na deň, je tu za prijateľnú cenu nemožné. Hľadám teda camping, kde som dorazil večer po 21...

Milý vedúci mi nakoniec dal zľavu zo zľavy. Miesto 25€ som platil 20€, kemping má aj bazén no jeho otváracie hodiny nevyuzijem keďže som prišiel neskoro a skoro ráno potrebujem odísť.

Kemping je inak naozaj na úrovni. Večer to v tejto lokalite žije životom, no ja sa opúšťam telom aj duchom a sedím na stoličke pred stanom a vybavujem v svete internetu zameškané za 2 dni na lodi.
Ráno chystám teda gýč fotku pred šikmou vežou a hor sa do múzea Piaggio.......