Deň 18 / 7.8 - 14km 🚶

Tanger 🇲🇦

Na miestne pomery, luxusné raňajky v kaviarni hotela. Ja, miestni kunšafti a začínam rozumieť spôsobu života miestnych mužov, čo celé dni presedia proste len tak v kaviarňach, podnikoch a bufetoch, alebo ako to nazvať. Často stretávam zariadenia, ktoré sú veľké tak 4x4 metre, niekedy menšie či väčšie. Kúpite tam chladený drink, slakosti, predavač Vám spraví obloženú žemľu, kávu, čaj .. proste áno volajme to bufet. Teda celé dní od včasného rána až do neskorej polnoci, sa miestny zdržujú v týchto bufetoch.

Na potulkách mestom ma odchytil známy, môj aladin ubytovávač. Predstavil mi brata v klobúku a jamajskej košeli. Ten ma chcel sprevádzať mestom, ukázať trh a pdobne. Ponuku som znova zdvorilo odmietol a vysvetlil že len nakupujem suveníry, idem pozrieť hrad a podobne. Chvíľu trvalo než sme sa rozišli, zatiaľ bez bakšišu. Prechodil som teda starú medinu mesta, hradby a podarilo sa mi natrafiť aj na zaklínača hadov, takže zážitok ako má byť. Velmi populárna je píšťalka, ktorú tu používa polícia, alebo usmerňovač aj správca parkovného. Ešte som si všimol, že hliadky ktorých je v meste dostatok majú pripnuté záznamové kamery. Neviem či funkčné, ale majú. Čo na tom, keď vlastne pod nosom sa im predáva kopu drog, podľa mna je to taká čiastočne tolerovaná symbióza.

On je snad všade
Včera som sa sľúbil do predajne kávy, zastavím sa ak vyberiem peniaze, ktoré mi už došli. Nájsť funkčný bankomat, čo mal peniaze sa mi podarilo až na tretí pokus. Je treba si dávať pozor na doterné indivíduá, ktoré ich často okupujú. Predajcu kávy som hľadal v jednej uličke, na čo ma znovu zastavul brat v klobúku. Pýtal sa či už môžme ísť na trh. Vysvetľujem hľadám predajcu kávy, ja poznám lepšieho a už ma niekam ťahal. Sľúbil som sa mu včera že prídem, okej máj frend a porozumel že to teda áno, keď som sa sľúbil slovo platí. Nóóóó lenže to nebol ten obchod 😀 a klobučník ma odchytil zas zo slovami čo sa deje. Hovorím, to nieje on - ten môj mal viac kávy na výber. Jasné jasné, kom kom a už sme šli. Takže nakoniec on bol šťastný že mi pomohol, počkal až nakúpim a ukázal mi smer kadiaľ naspäť. Tú jurós, vravím mám 10tku a ostatné drobné si vezmi a nechám si 5tku na limonádu. Oukej okej, dú jú vont hašiš, znova som ponuku odmietol a vtedy som pochopil. Nesmiete vyzerať že niečo hľadáte, inak sa Vás hneď niekto ujme. Niekto je doterny viac, niekto menej a záleží od Vašej schopnosti sa vyhovárať. Áno, môže to samozrejme pomôcť pretože medina je zákerná a často je veľmi obtiažne nájsť cestu hoc aj späť, ale je toho veľa. Mám rád svoj kľud pri objavovaní mesta.

Bezpečnosť
Nemôžem samozrejme hovoriť s určitosťou, ale situáciu ja vnímam takto. Je určite lepšie, ak sa tu nachádzate aspoň ako dvojica. Nemôžem povedať, že som zažil veľmi stiesnený pocit, ale bol by som si istejší hlavne v uličkách. Ľudí a tvári je tu mnoho, naozaj arabského turistu poznáte hneď, často v pároch, alebo aj samotné ženy v skupinkách. No z miestnych mám niekedy zvláštny pocit, možno je to vopred vsugerovaná predstava. Často krát, to boli milý ľudia ktorí ma v obchode pustili pred seba a pozdravili sa, ale napriek tomu môžte stretnúť tváre ktoré proste vľúdne nepôsobia.

Dú jú vont ....
Na námestí Grand socco, sa namna nalepil ďalší ponukáč a našťastie šiel okolo ten môj ktorý mu niečo vysvetlil po arabsky. Nový ma znova dobehol o niekoľko minút a ponúkal mi v sáčku marijuanu, hašiš a tentokrát aj Marokian gŕls. Táto nová ponuka ma prekvapila, ale po rýchlej úvahe som otázky typu či je Alah okej v tomto biznise zadrzal v sebe. Takže sme sa rozišli bez lakociniek aj marókian gŕrls.

Po návrate na hotel recepčný, predpokladám majiteľ (striedali sa tam pri pulte dvaja a regulovali hostí hotela na 3. poschodie, takže dohliadali na to kto ide do kaviarne a kto na hotelovú časť) Tentokrát bol nejaký zmohnutý a driemal, to mi pripomenulo naozaj filmové scény. Bolo to také milé a aj keď ma to veľmi lákalo, rozhodol som sa nefotiť.

Dal som si v mojej obľúbenej reštaurácii, kde sa dá platiť kartou na streche ľahkú obedovečeru. Šalát a lahodne dochuteny citrónový juice korením, toto menu ma stálo 4€ a pred večernou vychádzku som sa odobral už po 4. krát do sprchy v tento deň.

Nakúpené mám suveníry všakovaké orechy, oleje, magnetky a tuhý parfém. Ani sa to nezdá a ďalších 25€ na suveníry pošlo ako nič. Nechávam si ešte pár peňazí na zajtra. Ozaj, výber z bankomatu ma stál na poplatku 3€ co nieje až tak tragické.

Na izbe zisťujem, že som si odchoval kolóniu mravenečkou na plechovkách od nápojov položené vedľa koša. Veľmi mi chutia jemné bublinkový džúsy, zajtra sa ešte určite zastavím vo veľkom obchodnom centre na nákup suvenírov a jedla na loď, aby som mohol platiť kartou. Na wifi nachádzam email, že moja loď sa oneskorí a odchod bude až o 03:00 9.8, teda check in sa posúva na čas medzi 18:00-23:00. Bude teda o niečo viac času na poznačené záujmové body v okolí.

Áaaaaa zabudol som, ten telefón z ktorého volaju často ani podľa mňa nepotrebujú. Dokričia sa aj bez neho 😀