Deň 15 / 4.8 - 121km 🛵 21km🏃

Gibraltar 🇬🇮 - Tarifa 🇪🇸 - Gibraltar 🇬🇮

7:00 budíček - 7:40 už pod kopcom. Zaparkoval som to pred rampami pod Moorish Castle a okolo vrátnika do parku prešiel akoby nič. Výzbroj bolo odhodlanie a šľapky s ponožkami.
To keby ma náhodou pristihli že nemám lístok, zahrám to na Čecha nech nám nerobím hanbu. Nie nie, situácia ma prinútila, keďže moje botasky ešte schli. V kempe, ktorý je fakt asi len 3 minúty pešo od mora je počas dna celkom vysoká vlhkosť a ráno rosa. Vyprané tričká ani poriadne neschnú, čo je horšie že mám o to väčšiu spotrebu 3-4 za deň.
(ponožky: po jednej letnej skúsenost, keď mi nie že opálilo, ale prepálilo nárty - sú ponožky v šľapkách nevzhľadná, ale ozaj praktická voľba)

Výstup na kopec mi trval niečo jemne cez hodinku, na skywalk gibraltar (vyhliadka) som bol toho dňa prvý turista. Teda podľa informácií chlapíka ktorý pred príchodom návštevníkov umýval sklenené zabradlia. Umýval ich iba z vnútornej strany, takže to podľa mňa dosť flákal 😀
Ako turista sa nedostanete všade, skala má stále množstvo funkčnej vojenskej techniky ktoré sú ohradené plotom a bránou, no aj tak je to fajn prechádzka. Prudké kopce nemusíte zdolať, ako som minule písal - lanovka Vás vyvezie až hore, alebo je možné pri lanovke v meste využiť turistické mikrobusy.

Opice
Najviac sa zdržujú na Charles wall, na ktorého konci (hornom) je bod kde im dávajú jedlo. Teda opičí ristorante. Nekŕmiť, nedotýkať, nehladkať a žiaden očný kontakt sú jedné z mnohých upozornení na tabuliach. Nedbám na upozornenie a očný kontakt udržujem, dosť ťažko sa fotí živý objekt keď pozeráte do blba. Všetko dopadlo úplne perfektne, naozaj sa oplatí byť prvý a nerušene bez davu fotiť. Výhľad som bohužiaľ nemal úplne skvelý, zaútočil na mňa mrak a rozhodol som sa nečakať viac než ustúpi a dal sa na ústup ja. Ako som spomínal, neplatiaci turista sa na všetky "atrakcie" nedostane teda jaskyňa, O'Hara's Battery (ktoré je aj tak pre rekonštrukciu zatvorená) a podobné, čo mi ale až tak nevadilo. Niektoré bunkre sú ale voľné prístupné. Cestou dole už turizmus bežal naplno a mikrobusy vytvárajú na uzkej spleti chodníkov zápchy. Keďže som si zle vyrátal vodu, potešil sa kaviarni pri Jaskyni (bola zatvorená) takže stačil aj suvenír shop. Kdeže predávajúca suvenírov plašila opice palicou, akože regulérne od pokladne keď mi blokovala vodu, vzala s pod putlunoalicu a hodila junk stojanu s naramkami po opici. Akože nie že moment, vybavím si niečo. Proste len tak z ničoho nič, vytiahla, šmarila a život ide dalej. Na chvíľu som si presne takto predstavil exotickú Indiu

Dôveruj ale preveruj
Na wécku si chlapík pri umyvadle nabral mydlo, stlačil kohútik aááá nič. Ďalšie umývadlo aáááá nič, tak sme spoločne zistili že nejde voda a zišli schodami nižšie na dámske, kde sme už od dverí videli nápis a prekryté umývadlá: nejde voda. Chudák chlapík, dlane plné mydla a ešte ich tak aj mal spojené celú dobu, aby mu ani kvapka nevytiekla 😀 V tom ako hrdina vyberám antibakteriálne vlhčené obrúsky, ktoré sa snažím mať vždy pri sebe. Niekoľko krát mi už pomohli v podobných problémoch.

Takže spokojnosť na dušičke a ešte som aj ušetril na vstupe a lanovke. Ďalší point dňa bolo mestečko Tarifa, kde sa spája more a oceán.

Priamo k majáku, kde sa nachádza najjužnejší bod kontinentálnej Európy sa bohužiaľ dostať nedá. Teda legálne určite nie, priamo na malom polostvove je bývalá vojenská pevnosť uzatvorená.Parkol som to do klanu Vespa a na moje veľké potešenie sa na ľavej strane nachádza malá mestská pláž. Sú tam nie len že sociále na prezlečenie a wécka, ale aj sprchy. Takže to znamená jediné, kúpanie ..... poprosil som starší manželský pár či mi ošéfujú veci a šiel okúsiť more. Mal som predstavu že bude teplejšie uorostred lena, ale buď som bol extrémne rozhorčený mne toto schladenie prišlo vhod. Rovnaká situácia sa opakovala na strane pravej, teda Atlantiku. Tu je ale pláž obrovská, rozľahlá s naporom vetra a na sprchu teda utekám naspäť na mestskú.

Výhľad na cieľovú destináciu bol perfektný, Afriku - Maroko bolo vidno z takmer celého pobrežia.

Tesne pred kempom v La linea de la Concepcion (susediace mestečko s Gibraltarom) si dávam poslednú kráľovskú Španielsku večeru ..... Kebab menu za 5.50€ a vlastne trénujem na veľké finále 😀